Yhdistys

Rovaniemen Urheilusukeltajat ry on Pohjois-Suomen suurin sukellusseura. Seuran perustamiskokous pidettiin 28. elokuuta vuonna 1975 ja nykyään jäseniä on noin 180. Seura on valtakunnallisen Sukeltajaliitto ry:n jäsen ja kuuluu sen kautta kansainväliseen CMAS -sukellusjärjestöön. Seuran säännöt näet täältä.

Jäseneksi liittyminen

Pääset liittymään jäseneksi ilmoittautumalla esimerkiksi laitesukelluskokeilulle ja saat ilmoittamaasi sähköpostiin jatko-ohjeet. Vaihtoehtoisesti voit toimia täyttämällä jäsenhakemuslomakkeen, maksamalla siinä mainitun jäsenmaksun ja toimittamalla sekä kuitin maksusta että täytetyn lomakkeen puheenjohtajalle.

Historia ja nykypäivä

Ohjattu norppatoiminta ja nuorison ohjattu allasharjoittelu sekä avovesitoiminta ovat vakiinnuttaneet asemansa seuran vuosittaisessa toiminnassa. Nuoret sukeltajat ovat aktiivisesti mukana seuran toiminnassa yhdessä kokeneiden sukeltajien kanssa.

Seuran aktiiviset jäsenet sukeltavat vuosittain ympäri maailmaa omilla lomamatkoillaan saaden uusia ystäviä ja mielenkiintoisia kokemuksia kansainvälisten sukeltajien ja oppaiden kanssa. Rovaniemen lähivesissä saadut sukelluskokemukset tuovat omaan toimintaan varmuutta ja osaamista sukeltaa kaikkialla maailmassa turvallisesti.

Seuran toiminta on vuosikokouksessa hyväksytyn toimintasuunnitelman ja talousarvion sekä johtokunnan päätösten mukaista toimintaa seuran jäsenten hyväksi. Seuran talous on tasapainossa. Seuran sukelluskalusto on huollettu ja käsittää kaikkiaan 12 täydellistä sukelluspakettia seuran jäsenien hyödynnettäväksi niin koulutuksissa kuin sukellusleireilläkin.